Μουσείο της Ακρόπολης.
4 απαντήσεις
ΤΟΥΛΙΠΑ ΓΟΥΛΙΜΗ :: Πολιτισμός :: Ιστορία
Σελίδα 1 από 1
Απ: Μουσείο της Ακρόπολης.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
Έχουν ακουστεί διάφορα και αμφιλεγόμενα για το Μουσείο.
Έχουν ακουστεί διάφορα και αμφιλεγόμενα για το Μουσείο.
Nostos- Αριθμός μηνυμάτων : 565
Ημερομηνία εγγραφής : 10/09/2009
Απ: Μουσείο της Ακρόπολης.
Η πρώτη εντύπωση είναι ότι επιτέλους κατασκευάστηκε ένας χώρος
και στεγάζονται συγκεντρωμένα τα εκθέματα της Ακρόπολης.
Μεγάλοι χώροι και προφανώς με τις κατάλληλες συνθήκες διατήρησης
των εκθεμάτων χωρίς φθορές.
Απο την άποψη αυτή είναι ένα δημιούργημα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής,
στο οποίο κυριαρχεί το γυαλί, και λιγότερο το τσιμέντο και το μέταλλο.
Μεγάλες επιφάνειες γυαλιού βρίσκονται και στα δάπεδα.
Ειδικά στο ισόγειο όπου το κτίριο έχει θεμελιεωθεί πάνω σε αρχαιολογικό
χώρο που έχει αποκαλυφθεί.
Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα κάτω απο τα πόδια του να βλέπει την
κατασκευή και διαρύθμιση των αρχαιολογικών κτιρίων.
Δυστυχώς η φωτογράφιση στους εσωτερικούς χώρους απαγορεύεται.
Έτσι θα περιοριστούμε στις φωτογραφίες εξωτερικών χώρων.
και στεγάζονται συγκεντρωμένα τα εκθέματα της Ακρόπολης.
Μεγάλοι χώροι και προφανώς με τις κατάλληλες συνθήκες διατήρησης
των εκθεμάτων χωρίς φθορές.
Απο την άποψη αυτή είναι ένα δημιούργημα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής,
στο οποίο κυριαρχεί το γυαλί, και λιγότερο το τσιμέντο και το μέταλλο.
Μεγάλες επιφάνειες γυαλιού βρίσκονται και στα δάπεδα.
Ειδικά στο ισόγειο όπου το κτίριο έχει θεμελιεωθεί πάνω σε αρχαιολογικό
χώρο που έχει αποκαλυφθεί.
Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα κάτω απο τα πόδια του να βλέπει την
κατασκευή και διαρύθμιση των αρχαιολογικών κτιρίων.
Δυστυχώς η φωτογράφιση στους εσωτερικούς χώρους απαγορεύεται.
Έτσι θα περιοριστούμε στις φωτογραφίες εξωτερικών χώρων.
Γιάννης Ψαρράκης- Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009
Απ: Μουσείο της Ακρόπολης.
Εντυπωσιακό είναι ότι τα εκθέματα στις πτέρυγες του μουσείου,
εκτίθενται όπως αυτά ευρίσκοντο στις πλευρές του Παρθενώνα.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακές στη νότια πτέρυγα είναι οι Κενταυρομαχίες.
εκτίθενται όπως αυτά ευρίσκοντο στις πλευρές του Παρθενώνα.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακές στη νότια πτέρυγα είναι οι Κενταυρομαχίες.
Γιάννης Ψαρράκης- Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009
Απ: Μουσείο της Ακρόπολης.
Ανεξάρτητα πάντως απο τη θεμελίωση του Μουσείου επάνω
στον αρχαιολογικό χώρο, όσο και αν τελικά γίνεται ανάδειξη του
κάτω απο το γυαλί, εκείνο που μπορεί σε κάποιον να δημιουργήσει σοβαρές
ενστάσεις, είναι αν αυτό το σύγχρονο κτίριο δένει με τον περιβάλλοντα
χώρο του Παρθενώνα, και την προσεγμένη αρχιτεκτονική της περιοχής.
στον αρχαιολογικό χώρο, όσο και αν τελικά γίνεται ανάδειξη του
κάτω απο το γυαλί, εκείνο που μπορεί σε κάποιον να δημιουργήσει σοβαρές
ενστάσεις, είναι αν αυτό το σύγχρονο κτίριο δένει με τον περιβάλλοντα
χώρο του Παρθενώνα, και την προσεγμένη αρχιτεκτονική της περιοχής.
Γιάννης Ψαρράκης- Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009
Απ: Μουσείο της Ακρόπολης.
Πολλές είναι οι καταστροφές που έχει υποστεί ο Παρθενώνας
ανά τους αιώνες.
Από τις πιο σημαντικές ήταν οι καταστροφές που υπέστη κατά
την επιδρομή των Ερούλων το 267 μ.χ.
Εξαιτίας της πυρκαϊάς προκλήθηκε μεγάλη θερμική θραύση των
επιφανειών.
Τον 6ο μ.χ αιώνα μετρατράπηκε σε χριστιανικό ναό με εκτεταμένες
καταστροφές στο διάκοσμο του ναού.
Η μεγαλύτερη όμως καταστροφή προκλήθηκε από τον Βενετό
Μοροζίνι, όταν στη διάρκεια του Βενετοτουρκικού πολέμου το
1687 με βόμβα ανατίναξε τον Παρθενώνα τον οποίο χρησιμοποιούθσαν
οι Τούρκοι ως πυριτιδαποθήκη.
Για να συμπληρωθούν το 1801 – 1803 από τον Έλγιν με την αφαίρεση
των γλυπτών του Παρθενώνα.
[img][/img]
ανά τους αιώνες.
Από τις πιο σημαντικές ήταν οι καταστροφές που υπέστη κατά
την επιδρομή των Ερούλων το 267 μ.χ.
Εξαιτίας της πυρκαϊάς προκλήθηκε μεγάλη θερμική θραύση των
επιφανειών.
Τον 6ο μ.χ αιώνα μετρατράπηκε σε χριστιανικό ναό με εκτεταμένες
καταστροφές στο διάκοσμο του ναού.
Η μεγαλύτερη όμως καταστροφή προκλήθηκε από τον Βενετό
Μοροζίνι, όταν στη διάρκεια του Βενετοτουρκικού πολέμου το
1687 με βόμβα ανατίναξε τον Παρθενώνα τον οποίο χρησιμοποιούθσαν
οι Τούρκοι ως πυριτιδαποθήκη.
Για να συμπληρωθούν το 1801 – 1803 από τον Έλγιν με την αφαίρεση
των γλυπτών του Παρθενώνα.
[img][/img]
Γιάννης Ψαρράκης- Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009
Απ: Μουσείο της Ακρόπολης.
Πολύπαθος ο Παρθενώνας!!!.
Όμως αντέχει.
Έχω δεί την αναπαράσταση της έκρηξης, καθώς και
την αναπαράσταση των ιερωμένων που γκρεμίζουν
τα γλυπτά, στον τελευταίο όροφο του μουσείου που
γίνονται οι προβολές.
Όμως αντέχει.
Έχω δεί την αναπαράσταση της έκρηξης, καθώς και
την αναπαράσταση των ιερωμένων που γκρεμίζουν
τα γλυπτά, στον τελευταίο όροφο του μουσείου που
γίνονται οι προβολές.
Storm- Αριθμός μηνυμάτων : 512
Ημερομηνία εγγραφής : 08/10/2009
Απ: Μουσείο της Ακρόπολης.
Σημερινό δημοσίευμα σχετικό με το θέμα που έχει αναπτυχθεί εδώ.
ellow]]«Επιθετικό» το νέο Μουσείο της Ακρόπολης
Του ΒΑΣΙΛΗ Κ. ΚΑΛΑΜΑΡΑ
Ο Μοροζίνι και ο Ελγιν. Ο πρώτος κατέστρεψε, ο δεύτερος έκλεψε τα γλυπτά του Παρθενώνα. Ελάχιστοι, όμως, αναφέρονται στην εξαφάνιση του Ιλισού και του αθηναϊκού τοπίου. Φυσικά και είναι εγκλήματα η αρχαιοκαπηλία και η τυμβωρυχία.
«Ποτέ όμως δεν τιμωρήθηκε κάποιος που κακοποίησε τη μορφή του τόπου μας», αποφάνθηκε ο ακαδημαϊκός και γενικός γραμματέας της Αρχαιολογικής Εταιρείας Βασίλειος Χ. Πετράκος, κατά τον χθεσινό απολογισμό του Εργου της Αρχαιολογικής Εταιρείας, για το 2009. Ζήτησε, μάλιστα, από το ακροατήριο να αναμετρηθεί με τη μνήμη του, για να μην ξεγράψει από αυτήν την περσινή πυρκαγιά στην Αττική, αλλά και την ακόμη καταστροφικότερη των τελευταίων ετών, η οποία ξέσπασε σαν «κόκκινο φίδι», το 2007, στην Πελοπόννησο.
Ο ετήσιος απολογισμός των αρχαιολογικών πεπραγμένων από τον Βασίλειο Πετράκο έχει ανέκαθεν έναν επίλογο πολιτικού και κοινωνικού χαρακτήρα. Η ιδιαιτερότητα της ομιλίας του έγκειται στο γεγονός ότι βγάζει την αρχαιολογία στον δρόμο και δοκιμάζει τον αντίκτυπό της πάνω στους ζωντανούς ανθρώπους.
Πόσα νέα ή ανανεωμένα μουσεία αποκτήσαμε το 2009; Η ερώτηση δεν ήταν ρητορική, γιατί η απάντηση ερχόταν κατευθείαν από το πεδίο της ειδησεογραφίας: «Πέντε, νέα ή ανανεωμένα, μουσεία αποκτήσαμε κατά το 2009, όλα σημαντικά. Τα περισσότερα όμως έμειναν σχεδόν απαρατήρητα, γιατί τα εκάλυψε ο θόρυβος για το νέο Μουσείο Ακρόπολης, που μετατόπισε το ενδιαφέρον των φιλαρχαίων. Τα τέσσερα μουσεία, Νικόπολης, Καλαμάτας, Πατρών και Βραυρώνος, ο κόσμος τα επισκέπτεται για να δει τα αρχαία που στεγάζουν. Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, το επισκέπτονται για να δουν το κτίριο».
Αφού προηγουμένως επαίνεσε τα τέσσερα εκτός αθηναϊκού κέντρου, ανέσυρε από τη φαρέτρα του τα βέλη της σχολιογραφίας, για να «σημαδέψει» το προβεβλημένο νέο Μουσείο Ακρόπολης:
«Για να κατασκευαστεί το νέο μουσείο παραβιάστηκαν θεμελιώδεις δεοντολογικοί κανόνες της Υπηρεσίας, εκείνης που γνώρισα και έζησα εγώ. Παραβιάστηκαν κανόνες επιστημονικοί, αισθητικοί και κοινωνικής δικαιοσύνης. Το νέο μουσείο όμως υπάρχει και θα υπάρχει και μετά από μας. Από τη φύση και τον χαρακτήρα του, όπως τον διαμόρφωσαν, αποτελεί επιθετικό παράγοντα της μοναδικής αυτής περιοχής που το αντικρίζει, δηλαδή της νότιας κλιτύος της Ακρόπολης».
Αλλη μία εναντίωση του Βασιλείου Χ. Πετράκου είχε αντικείμενό της την αναστήλωση του θεάτρου του Διονύσου, με δώρο 6 εκατ. ευρώ, από τη Νομαρχία Αθηνών. «Το διονυσιακό θέατρο δεν επιδέχεται αναστήλωση και ούτε τη χρειάζεται. Ανακατασκευασμένο το θέατρο του Διονύσου θα είναι ακόμη μία προσθήκη στις σκηνογραφίες της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου», ήταν η εκτίμησή του, με την οποία ορισμένοι αρχαιολογικοί κύκλοι διαφωνούν. [/quote]
ellow]]«Επιθετικό» το νέο Μουσείο της Ακρόπολης
Του ΒΑΣΙΛΗ Κ. ΚΑΛΑΜΑΡΑ
Ο Μοροζίνι και ο Ελγιν. Ο πρώτος κατέστρεψε, ο δεύτερος έκλεψε τα γλυπτά του Παρθενώνα. Ελάχιστοι, όμως, αναφέρονται στην εξαφάνιση του Ιλισού και του αθηναϊκού τοπίου. Φυσικά και είναι εγκλήματα η αρχαιοκαπηλία και η τυμβωρυχία.
«Ποτέ όμως δεν τιμωρήθηκε κάποιος που κακοποίησε τη μορφή του τόπου μας», αποφάνθηκε ο ακαδημαϊκός και γενικός γραμματέας της Αρχαιολογικής Εταιρείας Βασίλειος Χ. Πετράκος, κατά τον χθεσινό απολογισμό του Εργου της Αρχαιολογικής Εταιρείας, για το 2009. Ζήτησε, μάλιστα, από το ακροατήριο να αναμετρηθεί με τη μνήμη του, για να μην ξεγράψει από αυτήν την περσινή πυρκαγιά στην Αττική, αλλά και την ακόμη καταστροφικότερη των τελευταίων ετών, η οποία ξέσπασε σαν «κόκκινο φίδι», το 2007, στην Πελοπόννησο.
Ο ετήσιος απολογισμός των αρχαιολογικών πεπραγμένων από τον Βασίλειο Πετράκο έχει ανέκαθεν έναν επίλογο πολιτικού και κοινωνικού χαρακτήρα. Η ιδιαιτερότητα της ομιλίας του έγκειται στο γεγονός ότι βγάζει την αρχαιολογία στον δρόμο και δοκιμάζει τον αντίκτυπό της πάνω στους ζωντανούς ανθρώπους.
Πόσα νέα ή ανανεωμένα μουσεία αποκτήσαμε το 2009; Η ερώτηση δεν ήταν ρητορική, γιατί η απάντηση ερχόταν κατευθείαν από το πεδίο της ειδησεογραφίας: «Πέντε, νέα ή ανανεωμένα, μουσεία αποκτήσαμε κατά το 2009, όλα σημαντικά. Τα περισσότερα όμως έμειναν σχεδόν απαρατήρητα, γιατί τα εκάλυψε ο θόρυβος για το νέο Μουσείο Ακρόπολης, που μετατόπισε το ενδιαφέρον των φιλαρχαίων. Τα τέσσερα μουσεία, Νικόπολης, Καλαμάτας, Πατρών και Βραυρώνος, ο κόσμος τα επισκέπτεται για να δει τα αρχαία που στεγάζουν. Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, το επισκέπτονται για να δουν το κτίριο».
Αφού προηγουμένως επαίνεσε τα τέσσερα εκτός αθηναϊκού κέντρου, ανέσυρε από τη φαρέτρα του τα βέλη της σχολιογραφίας, για να «σημαδέψει» το προβεβλημένο νέο Μουσείο Ακρόπολης:
«Για να κατασκευαστεί το νέο μουσείο παραβιάστηκαν θεμελιώδεις δεοντολογικοί κανόνες της Υπηρεσίας, εκείνης που γνώρισα και έζησα εγώ. Παραβιάστηκαν κανόνες επιστημονικοί, αισθητικοί και κοινωνικής δικαιοσύνης. Το νέο μουσείο όμως υπάρχει και θα υπάρχει και μετά από μας. Από τη φύση και τον χαρακτήρα του, όπως τον διαμόρφωσαν, αποτελεί επιθετικό παράγοντα της μοναδικής αυτής περιοχής που το αντικρίζει, δηλαδή της νότιας κλιτύος της Ακρόπολης».
Αλλη μία εναντίωση του Βασιλείου Χ. Πετράκου είχε αντικείμενό της την αναστήλωση του θεάτρου του Διονύσου, με δώρο 6 εκατ. ευρώ, από τη Νομαρχία Αθηνών. «Το διονυσιακό θέατρο δεν επιδέχεται αναστήλωση και ούτε τη χρειάζεται. Ανακατασκευασμένο το θέατρο του Διονύσου θα είναι ακόμη μία προσθήκη στις σκηνογραφίες της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου», ήταν η εκτίμησή του, με την οποία ορισμένοι αρχαιολογικοί κύκλοι διαφωνούν. [/quote]
Απ: Μουσείο της Ακρόπολης.
Η αλήθεια είναι πως έχουν ακουστεί και πολλά αρνητικά σχόλια
για το νέο Μουσείο.
Και εγώ θα το εύρισκα ασυμβίβαστο με το χώρο.
για το νέο Μουσείο.
Και εγώ θα το εύρισκα ασυμβίβαστο με το χώρο.
Nostos- Αριθμός μηνυμάτων : 565
Ημερομηνία εγγραφής : 10/09/2009
Απ: Μουσείο της Ακρόπολης.
Πραγματικά ασυμβίβαστο με το μοντέρνο κτίριο.
Storm- Αριθμός μηνυμάτων : 512
Ημερομηνία εγγραφής : 08/10/2009
Απ: Μουσείο της Ακρόπολης.
2 Αυστραλοί Υπουργοί ζητούν την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα |---> Σύμφωνα με την “Daily Telegraph”, η υπουργός Τεχνών Virginia Judge και η Υπουργός της τοπικής κυβέρνησης Barbara Perry αποφάσισαν να ασχοληθούν με τις εξωτερικές υποθέσεις ζητώντας την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα.
Τα μάρμαρα είν...αι γλυπτά τα οποία αποσπάστηκαν από τον Παρθενώνα στην Αθήνα, από τον Τόμας Μπρους, τον έβδομο ερλ του Έλγιν το 1801. Ο Μπρους τα πούλησε στη βρετανική κυβέρνηση και η Ελλάδα επί μακρόν ζητούσε να επιστρέψουν από το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο, όπου βρίσκονται τώρα. η κ. Judge ζήτησε την επιστροφή των μαρμάρων από τη Βρετανία.
Η κ. Perry επίσης αναφέρθηκε στο θέμα: «Ελπίζω το μήνυμα από αυτό το Κοινοβούλιο να ακουστεί στη Βρετανία».
Αλλά δύο εβδομάδες μετά, η Βρετανία δεν δείχνει να παίρνει το μήνυμα.
Εδώ και χρόνια γίνεται διεθνής καμπάνια για την επιστροφή των μαρμάρων από τη Βρετανία και οι δύο υπουργοί δήλωσαν πως αναφέρθηκαν στο θέμα εκ μέρους των χιλιάδων ελλήνων.
«Δεν ζητάω από το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει ένα βάζο ή κάποιο άγαλμα. Ζητάω την επιστροφή του μισού Παρθενώνα, για να ενωθεί με το υπόλοιπο μισό του, που βρίσκεται στην Ελλάδα» δήλωσε η κ. Judgeστο κοινοβούλιο.
Είναι σαν να έχεις τη Μόνα Λίζα στο Λούβρο και το χαμόγελό της στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.
Το γραφείο της κ. Judge ότι υποστήριξη για την επιστροφή των μαρμάρων και από μέλος της αριστεράς στο κοινοβούλιο.
Ο πρόεδρος της διεθνούς επιτροπής για τα μάρμαρα του Παρθενώνα , ζήτησε να τεθεί το θέμα και παρευρίσκονταν στο κοινοβούλιο όταν μίλησε η υπουργός.
Η κ. Perry πρόσθεσε: Η NSW έχει μεγάλο ελληνο-αυστραλό πληθυσμό. Οι πιο πολλοί ανησυχούν ιδιαιτέρως για το θέμα αυτό. Απλά εξέφρασα τη γνώμη τους.[
ΤΟΥΛΙΠΑ ΓΟΥΛΙΜΗ :: Πολιτισμός :: Ιστορία
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|
Δευ Νοε 07 2016, 20:09 από Janthina
» Και νέο ενδημικό φυτό ανακαλύπτεται στα Βάτικα.
Δευ Νοε 07 2016, 18:04 από Admin
» Αγριολούλουδα
Κυρ Νοε 06 2016, 17:15 από Admin
» ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015
Δευ Ιαν 04 2016, 19:24 από Admin
» ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΕΡΙΟΙΚΟΥΣΙ ΠΟΛΛΟΙ
Δευ Ιαν 04 2016, 18:43 από Admin
» 1η Βατικιώτικη αστροβραδιά 2015
Πεμ Ιουλ 09 2015, 17:24 από Admin
» Θαλασσοπορία Καβομαλιά 2015
Πεμ Ιουλ 09 2015, 17:20 από Admin
» Πεζοπορία στο φάρο του Καβομαλιά.
Δευ Μάης 11 2015, 16:35 από Admin
» Πεζοπορία στο ρέμα "ΛΕΜΟΝΙΕΣ" Βελανιδίων.
Δευ Μάης 11 2015, 16:31 από Admin